מגדל השן:סוד השיניים הבריאות

בגיל ההתבגרות נפוצה אכילת ממתקים וחטיפים לאורך יום הפעילות. שיירי הפחמימות והסוכרים הדביקים נצמדים לשיניים ויוצרים רובד (פלאק). רובד זה הוא הגורם להיווצרות חורים בשיניים ואבן שן. מותר וגם נחמד לאכול ממתקים – לא נכחיש זאת – אלא שיש חשיבות לחינוך ולהקניית הרגלים נכונים: ממתקים הם קינוח לארוחה ויש לאוכלם מיד לאחריה, ולא לאורך כל היום או לפני השינה.
דר אביטל מתן No Comments on מגדל השן:סוד השיניים הבריאות

בתחילת גיל ההתבגרות, כשהשיניים התחלפו, זה הזמן לחדד את הרגלי תחזוקת השיניים של הילדים שלכם. כי אם בתקופת הילדות אתם הייתם מופקדים על הצחצוח, עכשיו זה חלק מהשגרה העצמאית שלהם. הזנחה בגילאים הקריטיים האלה תגרום לנזקים שיהיה קשה מאוד (ויקר מאוד) לתקן בהמשך • שיניים מתבגרים

צילום: Kobi Gideon / FLASH90.
בגיל ההתבגרות נפוצה אכילת ממתקים וחטיפים לאורך יום הפעילות. שיירי הפחמימות והסוכרים הדביקים נצמדים לשיניים ויוצרים רובד (פלאק). רובד זה הוא הגורם להיווצרות חורים בשיניים ואבן שן. מותר וגם נחמד לאכול ממתקים – לא נכחיש זאת – אלא שיש חשיבות לחינוך ולהקניית הרגלים נכונים: ממתקים הם קינוח לארוחה ויש לאוכלם מיד לאחריה, ולא לאורך כל היום או לפני השינה.
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתחילת גיל ההתבגרות, כשהשיניים התחלפו, זה הזמן לחדד את הרגלי תחזוקת השיניים של הילדים שלכם. כי אם בתקופת הילדות אתם הייתם מופקדים על הצחצוח, עכשיו זה חלק מהשגרה העצמאית שלהם. הזנחה בגילאים הקריטיים האלה תגרום לנזקים שיהיה קשה מאוד (ויקר מאוד) לתקן בהמשך. שיניים מתבגרים

הנה כמה נקודות שכדאי לשים אליהן לב:
• כבר כשמבצבצת השן הראשונה כדאי להתחיל לשמור על הגניית הפה זה חשוב משני סיבות:
1. נקיון השיניים
2. הרגל ילד שחש את טעמה של המשחה ומתרגל שיום יום מנקים לו את השיניים הוא ילד שזה יהפוך אצלו לטבע שני.

• בגיל ההתבגרות נפוצה אכילת ממתקים וחטיפים לאורך יום הפעילות. שיירי הפחמימות והסוכרים הדביקים נצמדים לשיניים ויוצרים רובד (פלאק). רובד זה הוא הגורם להיווצרות חורים בשיניים ואבן שן. מותר וגם נחמד לאכול ממתקים – לא נכחיש זאת – אלא שיש חשיבות לחינוך ולהקניית הרגלים נכונים: ממתקים הם קינוח לארוחה ויש לאוכלם מיד לאחריה, ולא לאורך כל היום או לפני השינה.

• את הרגלי התזונה הנכונים האלה צריך ללוות בהקניית הרגלי ניקיון ושמירה על היגיינת הפה: צחצוח שיניים במברשת נכונה פעמיים ביום וניקוי בחוט דנטלי בערב לפני השינה יתרמו רבות לבריאות מערכת המִשנן ויחסכו צורך בטיפולי שיניים לאורך שנים.

• בגיל ההתבגרות, במקביל לגדילת האיברים כולם, גדלות גם הלסתות ומערכת המשנן , ולכן חשוב לעשות בדיקה אורתודונטית (יישור שיניים). הבדיקה תגלה חוסר סדירות בקשתות השיניים, צפיפויות, סגר לא תקין, אי-התאמה בין רוחב קשת השיניים והלסת, עמדה בלתי תקינה של העצם בין שתי הלסתות, שיניים שלא צמחו לאחר נפילת שיני החלב. לא פחות מ- 2/3 מהמתבגרים נזקקים לטיפול אורתודונטי ברמה זו אחרת).

לטיפול כזה יש משמעות שהיא הרבה מעבר לאסתטיקה: סדר השיניים בלסת והמגע בין השיניים העליונות לתחתונות יקבעו את גובה הפנים, ישפיעו על מראם וצורתם וכן יביא להפחתה בסיכון לדלקות חניכיים הנובעות מצפיפות שיניים ולאפשרות לניקוי יסודי ויעיל של השיניים וכך- להישרדותן לאורך שנים.

בגילאים אלה, שכיחות מחלת העששת היא גבוהה יחסית. מכאן החשיבות לפנות פעמיים בשנה לבדיקה אצל רופא השיניים. נוסף על-כך, יש להביא את המתבגר לשיננית לפחות פעמיים בשנה לצורך סילוק אבנית. טיפול לסילוק האבן מסתיים בדרך-כלל בהנחת פלואוריד על שיני המתבגר.

משמעות מיוחדת יש לטיפול המונע: בגיל ההתבגרות בקעו כל השיניים הטוחנות והמלתעות, ובחלקן חרירים וחריצים עמוקים היכולים להוות מאגר למזור ולסיבה להתפתחות עששת. איטום חרירים וחריצים בשיניים שבקעו ימנע התפתחות עששת בחריצים אלו, והפלואוריד מעניק לשן עמידות יתר מפני עששת.

אילו בעיות יש בילדים וכיצד ניתן להימנע מהם – או להפחית אותם?
התפתחות עששת היא גורם מספר אחד לבעיות שיניים בילדים, לחורים וכו' צחצוח נכון בוקר וערב יכול למנוע התפתחות עששת.

האם להעדיף מברשת קשה או רכה?
מומלץ מברשות רכות שלא שורטות את החנייכים וראש המברשת שלא יעלה על 3 שורות של סיבים לילדים חושב לרכוש מברשות קטנות שמותאמות להם במיוחד

מה תפקידו של החוט הדנטלי?
חוט דנטלי מנקה את נקודות החיבור ובכך נמנע ריקבון עששת בין השיניים חשוב להשתמש בוקר וערב אין צורך אחרי כל ארוחה. ערב זמן חשוב במיוחד.



0 תגובות